Wyszukiwarka każdorazowo sprawdza kryteria podane w trakcie wyszukiwania. Może to być: nazwisko, e-mail lub telefon. Możliwe jest wpisanie jednej danej, dwóch danych lub nawet wszystkich tych danych na raz w wyszukiwaniu. Wyszukiwarka pokazuje jedynie klientów dodanych przez ten sam salon oraz tych, do których uzyskaliśmy dostęp za zgodą klienta, więc jeśli klient jest w bazie, ale to nie my go dodaliśmy – należy najpierw uzyskać do niego dostęp, aby jego dane pokazały się w wyszukiwaniu.
Każdorazowo, jeśli wyszukiwarka nie pozwala na znalezienie klienta – najlepiej przejść do dodawania klienta i uzupełnić jego dane wraz z numerem telefonu oraz adresem e-mail. Gdy podamy te dane to system przed dodaniem klienta sprawdza, czy czasem nie istnieje już w bazie po numerze telefonu, a także po wskazanym adresie e-mail. Jeśli znajdzie konto dopasowane do jednej z tych danych (e-mail lub numer telefonu) to wyświetli nam to konto.
W sytuacji, gdy konto nigdy nie było obsługiwane przez nasz salon – będzie wymagany dostęp z autoryzacją przez klienta. Klient będzie musiał podać nam kod wysłany na e-mail lub SMSem, abyśmy mogli uzyskać dostęp do jego danych jako salon. Jeśli mieliśmy wcześniej dostęp do danych to profil pojawi się automatycznie z ukazanymi danymi kontaktowymi.
Gdyby zdarzyło się, że wyszukiwarka nie znajduje profilu, do którego mamy dostęp, a przy próbie dodania pokazywany jest ten profil – wtedy warto zwrócić uwagę, czy dane klienta nie mają literówki. Być może, dlatego nie możemy odnaleźć go w bazie poprzez wyszukiwarkę.